Nors ir gyvename XXI a., pačiame evoliucijos įkarštyje, bet pasirodo, jog dar mūsų seneliai ir proseneliai žinojo gerų taisyklių, kurios padės ir šiandien būti matomiems socialiniuose tinkluose. Pavyzdžiui, – liaudies išmintis byloja, jog pasitinkame pagal išvaizdą, o palydime pagal protą. Būtent tai, ką vizualus turinys daro sociliniuose tinkluose – atkreipia dėmesį. Socialinių tinklų vizualas ir jo pateikimas, tai lyg išvaizda ar gražus drabužis, kuris verčia skaitytoją ar vartotoją atkreipti dėmesį į informaciją, padaryti palankų įspūdį, daugiau ar mažiau pasitikėti. Tik po pastebėto vizualo, skaitytojas labiau domisi ir turiniu.
Kaip žmogus priima vaizdinę informaciją?
Štai, ką kalba moksliniai šaltiniai:
„Vizualizacija veikia iš žmogaus perspektyvos, nes mes reaguojame į vaizdinius duomenis ir juos apdorojame geriau nei bet kokio kito tipo duomenis. Iš tikrųjų žmogaus smegenys vaizdus apdoroja 60 000 kartų greičiau nei tekstą, o 90 procentų smegenims perduodamos informacijos yra vaizdinė. Kadangi esame vizualūs iš prigimties, galime naudoti šį įgūdį, kad pagerintume duomenų apdorojimą ir organizacinį efektyvumą.”
Vizualo tikslas – jūsų žodžius pateikti vaizdingai, pritraukti potencialaus kliento dėmesį ir parodyti argumentus, kodėl reikia pirkti. Vizualas yra neatsiejama socialinių tinklų dalis. O ypač Instagram socialinio tinklo. Vaizdinis turinys padės jums suformuoti savo atpažįstamumą, ištransliuoti jūsų verslo išskirtinumus bei padės atskleisti jūsų komunikacinę žinutę. Prekių ženklai neretai pamiršta savo žodžius pastiprinti vaizdais. Aš visada sakau, kad jei norite savo auditorijai papasakoti apie save ar produktus bei paslaugas, parodykite.
Kaip kurti vizualą Facebook platformai?
- Naudokite spalvas, kurios padės vartotojui jus identifikuoti.
- Panaudokite savo identiteto elementus. (Šriftai, smulkūs vizualiniai elementai (taškiukai, eilutės, pabraukimai, formos, lapeliai, žiedeliai)).
- Nuotraukų Facebook nematome visų kartu kaip Instagram, todėl svarbu kuo dažniau vizualuose, nuotraukose įterpti savo identiteto elementų, kad vartotojai galėtų atpažinti.
- Taip pat naudinga panaudoti raginimą veikti (call to action). Ne tik tekstu, bet ir su veiksmo spalva – pačiu ryškiausia paletės spalva vizuale.
Spalvinės paletės pavyzdys. Bazinės spalvos atlieka atpažįstamumo, įsimenamumo funkcija. Šios spalvos naudojamos daugiausiai.
Facebook ir Instagram vizualo skirtumas
Pagrindinis šių kanalų vizualo skirtumas, kad Facebook platformoje nebūtina skelbiant turinį, naudoti vizualo, skelbiant Instagram – būtina. Vis dėlto, Facebook platformoje geriau naudoti vizualą, atskleisti ir panaudoti prekės ženklo identitetą (angliškai – branding), nes tai galimybė komunikuoti. Nepatalpintas vizualas gali būti praleista proga atkreipti dėmesį, sudominti, būti įsimintinam. Drąsiai naudokite nuotraukas, maketus ir stebėkite savo auditorijos reakcijas.
Spalvos, išraiškingos nuotraukos, vizualiniai elementai gali padėti ne tik atkreipti dėmesį bet taip pat tai yra produkto ar paslaugos marketingo dalis. Nebijokite eksperimentuoti savo vaizdinėje komunikacijoje ir kartais išsiskirti pilkame sociume.
Šio tinklaraščio įraše naudota informacija: https://www.t-sciences.com/news/humans-process-visual-data-better